recap

det har gått en vecka sedan jag satt vid internet. en vecka sedan jag bloggade. det kändes ganska surt att inte ha internet just förra helgen, eftersom det ändå hände en hel del trevligheter. min syster kom upp på lördagmorgonen efter att ha delat kupé med en duracellkanin. nej, men fy så snuskigt! kanske ni tänker, men det var inte alls så! det var en mamma som hade proppat sin åttaåriga flicka full med godis och ja... ni kan ju själva tänka ut resultatet av ett sockerstinnt barn instängt i en tågkupé 15 timmar... nåväl. min syster kom hem till oss lagom till en senfrukost och efter det var det bara att öva. vi hade ju en vigsel några timmar senare som vi skulle sjunga på. min bästa väns bröllop. eller, en av mina bästa vänners bröllop.

det var första gången både jag och min syster sjöng på en vigsel. hur pirrigt som helst, med andra ord. men det gick bra. men vet ni? den enda gången som det vore direkt olämpligt för mig att gråta på en vigsel är den enda gången som jag börjar. och jag kämpade emot, i'm telling you! men jag blev så rörd av att se min fina, underbara vän gå nedför gången med sin blivande man. det var en fin och personlig vigsel och en trivsam fest!

syrran åkte hem på söndagen och innan vi åt middag hann hon och jag med en sväng på stan. fick en fin kofta som jag föll för direkt av henne. söta, rara!

veckan har flutit på. vi är hundvakt åt yra, ska återlämna henne i afton. har klippt... fyra personer i veckan och ska mest troligt klippa ytterligare en på söndag. vem behöver en efter-skolan-anställning? hehe... njae, det är fullt upp, men trivsamt fullt upp. bokklubben har diskuterat den första boken - den femte sanningen av doris lessing. till skillnad från vad alla medierna frågade på stan i samband med att författaren hade vunnit nobelpriset i litteratur var varken jag eller en av mina vapendragare särskilt imponerade. välskrivet, men storyn i sig var inte särskilt gripande.

nu är det andra saker som står på dagordningen. kolla nyheter, banken och umgås.

puss på er!

Kommentarer
Postat av: mammalena

Hej igen!!!!!Trevligt att få lite uppdatering igen, även om jag redan visste om en hel del av det du skrivit denna gång! Kram

2008-03-13 @ 21:06:43
Postat av: annie

Syskonbesök är alltid trevligt och det bästa med syskon är att de bara blir bättre och bättre mer åren :)

Postat av: m

Tjohoo, du är tillbaka! Och tjohoo, du vann!

2008-03-15 @ 09:08:41
URL: http://www.mollysgrove.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback