tisdagsfunderingar

sitter på tundalsskolan igen och jobbar på. vikarierar idag och imorgon. känns bra med lite extra cash framöver. känns som att det är mer än välkommet. som lite guldkant, liksom. eller att föra över till sparkontot. det var sjukt länge sedan jag hade råd att föra över pengar till ett sådant konto. jag minns faktiskt inte ens när jag gjorde det sist. men jag har börjat mitt nya, egna liv och här ska det sparas pengar. hoppas jag.

som i övriga landet har det kommit en massa snö. abba är störtförtjust, saga inte lika imponerad. och nog kan jag förstå det när snödjupet motsvarar längden på taxens ben. man kan säga att hon går i mattes fotspår numer :)

det var mörkt när jag åkte till skolan idag, det kommer vara mörkt när jag åker hem. istället för att sura över det tänker jag tända ljus och fika lussebullar ikväll. och innan det ska det bli middag av. frågan är bara vad.

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt med extra pengar.. önskar jag hade den lyxen =) hehe! ja saga ha det inte lätt.. Siri älskar det här med snö.. hon är tokig.. hoppar och skuttar som aldrig förr ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback