i haven't told you yet i'm gonna be with you

en hopplöst lycklig dag!

det har ösregnat och blåst kastvindar så mycket som det bara kan göra om hösten. fast inte i morse. inte när jag gick ut med saga och abba, då var det bara mulet. och abba gör framsteg varje dag när det kommer till att möta andra hundar. och saga, hon lyssnar lite mer och lite mer. hon är lite som mig. lever i sin egen värld. i en ack, så lycklig och alldeles egen värld. och då kan det vara svårt att vilja återvända till verkligheten hela tiden. men vi gör det. för mat och vila och andra saker som man måste vara i verkligheten för.

jag berättade att det har regnat och blåst kastvindar. som om min älskade, älskade höst. och i det vädret har jag och dee stått ute och tvättat våra bilar. jag dammade också min pärla inuti. det var så välbehövligt att det inte var klokt. see, den hade inte fått bli tvagad sedan den stod i garaget med öppna bakdörrar och jag slipade spackel till en någorlunda slät yta. allt jag behöver nu är att dammsuga den också. sen är den tipptopp. både inuti och utanpå.

innan jag for till dees jobb och tvättade bilen for jag om ok för att köpa lite grejer till bilen och hämta ut två paket. det ena visste jag vad det var, men det andra antog jag vara något jag beställt för länge sedan, men som kom fram först nu. men jag hade fel. för jag har blivit överraskad av annie. hon hade beställt en bok till mig, en bok full med klokheter och jag ser fram emot att läsa den! gissa om det lite gjorde min dag - jag älskar överraskningar och det var så länge sedan jag fick en som var såhär oväntad!

efter biltvätten var klar var jag helt dyblöt in på bara skinnet - och så lycklig! helt full av eufori. styrde kosan hemåt och hoppade in i duschen för att sen få sätta på mig varma och torra kläder. tände ljus i hela lägenheten, drack varm choklad och kollade på filmen chocolat. fick vara till hjälp för en vän och mysa oändligt mycket med saga och abba.

var just ute med dem, jag i full ovädersmundering och de i sina pälsar. vi var all set. jag kände sån lycka när vi gick där i regnet. kände mig så levande! stannade upp, sträckte ut armarna och tittade upp mot en kolsvart himmel och kände regndropparna landa på mitt ansikte. så levande. så lycklig.

hur skulle jag inte kunna somna gott ikväll?

Kommentarer
Postat av: Dee

skönt att du gillar hösten så mycket. rätt många som bara gnäller. ja vet att ja gnällde idag litegrann. Men ja var så kall. rackarns att ja inte tog regnkläder från början. då hade jag också tyckt som du där vi stog å spolade. gummistövlar hade också varit gött! =)

2008-10-05 @ 20:07:29
Postat av: Linnea

Vilket underbart inlägg, det fyllde även mig med en skön känsla! Jag tror jag ska läsa det här inlägget dom dagar jag känner mig sur och bitter på väder och andra saker. Tack :)

Postat av: Emma

Hösten är underbar!!

2008-10-06 @ 16:32:37
URL: http://www.emmabrissman.com
Postat av: Madde

Ja jag gillar också hösten, är som frisk och härlig =)



Ja men visst är hon söt våran lilla Siri! hehe, hon är ju bara för go hehe

2008-10-06 @ 18:45:25
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback