torsdagslistan

jag berättade för ett tag sedan att jag är synestet. alltså, jag kopplar ihop ord med färger. jag berättade då att tisdag för mig är orange. jag vet inte om jag ska tolka det på något särskilt sätt, att tisdag är orange, med tanke på att orange är en av mina favoritfärger. mina innerligaste inredningsdrömmar inkluderar orange. lite rostig orange. orange och lejongult. och kanske rött. kanske inte allt i samma rum, men ändå.

lejongult är också en favorit. jag minns en gång när jag var liten och skulle få välja en tröja och en kjol eller ett par byxor, vad jag ville, ur en ellos-katalog. många andra flickor i min omgivning hade kanske valt en riktig princessdröm, en rosa klänning med puff och tyll. de häftiga tjejerna hade kanske valt ett par coola jeans och någon tuff tröja till det. men inte jag. jag var varken princessa eller en häftig tjej, utan gick helt och hållet min egen väg. en lejongul joggingdress. och jag var så lycklig när denna outfit kunde hämtas från posten och jag kunde få flytta in i den. för det är vad jag gjorde. flyttade in i den. skröt inför kusin-simon om hur mjuk den var. att det nog nästan inte fanns mjukare kläder. och att den var fin. ungefär som ungar pratade om att det var skorna som gjorde dem snabba, så pratade jag om min lejongula joggingdress, att den liksom var det som gjorde mig till mig. eller nästan, i alla fall. men jag älskade den. mest för att den var lejongul och mjuk.

det finns lejongula ord. de är inte många, men de finns.

lista över lejongula ord:
1. senap
2. retro
3. kyrkkaffe

om jag lär mig fler ord än de jag kan idag kan säkert ett och annat sälla sig till skaran lejongula ord, men idag är den gruppen synnerligen begränsad.

Kommentarer
Postat av: Bee

Du är för söt!

2008-09-18 @ 15:44:32
Postat av: Erik

Sa du lejongul...? :P Va roligt att du kan koppla ihop fler o fler ord! :) Skulle ju va kul å se ifall du kunde få testa nån gång.

Postat av: Annelie M Sundholm

Jag undrar om du för att påvisa hur mjuk din joggingdress var, vände den ut och in för att folk skulle få känna?

Det gjorde nämligen jag..

2008-09-19 @ 00:01:31
URL: http://puckolie.blogg.se/
Postat av: liv

kashmir! det tycker jag är lejongult.

2008-09-19 @ 19:30:34
URL: http://livsbetraktelser.webblogg.se/
Postat av: Madde

ohoo! jaså hon gör det =) va kul.. du tror inte man skulle få låna det av henne nångång? =)



Ja men va glad jag blir, jag gillar dig också väldigt mycket =)

2008-09-20 @ 10:10:47
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback