låt spelen börja!

det var säkert lite drygt ett år eller mer sedan jag hörde om platespotting och tänkte att det lät asnördigt, men samtidigt lite roligt. definitivt en sak som man kan snöa in sig på helt och hållet. och jag har väl närt en liten dröm sedan dess att vara en platespotter-lekman. har särskilt lagt märke till regplåtarna och siffrona där på och tänkt att när jag väl hittar 001 ska jag börja. jag kan meddela att det har hänt. efter en lång tids observerande har jag hittat min 001:a. det var i måndags på väg från stan till bua som vi körde om den här husbilen på buavägen. när jag insåg det stora som hänt kom det något slags jubel från min mun. ett svårdefinierat, i synnerhet såhär i efterhand när jag inte riktigt minns. jag blev så tagen av stunden. men fota, det gjorde jag.




för övrig kan jag meddela att jag nu är stolt ägare till min tredje stegräknare på, vad kan det vara? tre veckor? tappade min andra någonstans mellan mamma och pappas hus och fyren. senilsnören till den här sortens stegräknare har jag dock tre av. jag ska använda det jag fick nu, för att inte helt ruinera mig på grund av en röden (=rutten) stegtävling som inte är särskilt rutten utan ganska trevlig. 

  

Kommentarer
Postat av: Madde

hehe! tror jag också måste börja med den där leken nu ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback