torsdagslistan

det är en dag för sent, jag vet. minnet svek mig igår. det är så ibland. vissa saker glöms bort i tid och otid, andra saker glimtar minnet tillbaka på flera gånger om dagen. en sak som har fått mig att le flera gånger idag är min svägerska hannas ord om våran familj, att vi strävar så efter att ha det gott/mysigt i och njuta av livet att det nästan pågår en ständig "vem har det mysigast"-tävling. det är så. vi är sex livsnjutare, varav två har livskamrater och en har barn, och vi alla är inne på samma spår. livet ska njutas av och levas till fullo.

det är fredag kväll och det är jag och hundarna hemma. såvitt jag vet kommer jag inte hänga med någon ikväll, jag kommer ta det lugnt och andas. kolla på mia och klara och ha det fint. det funkar för att jag har planer för imorgon. det som är trist med att hänga med sig själv en helgkväll är middagen. nog för att det är tråkigt att laga mat till bara sig själv om veckorna (vilket jag inte har behövt göra i veckan eftersom jag har fantastiska vänner som ringer och kollar om jag inte ska komma över på middag), men just helgerna är snäppet värre. (herregud, jag låter som att jag tycker asigt synd om mig själv i nuläget, men så är inte fallet.) det fina med att vara en albertssonare är då att vi liksom är inprogrammerade att lägga tyngden på de fina sakerna i tillvaron. så jag tänder ljus, fixar bra musik, äter långsamt och minns glada och peppande saker från veckan som gått.

lista över saker jag helnjuter av här och nu:
1. mitt nya förkläde! det har så fina färger och jag blir genuint glad när jag ser det.
2. tända ljus på bordet. det är mysigt!
3. jag får vara enväldig dj. och det är "bra skit"-spotifylistan som spelas. såklart.
4. hundarna. hundarna, hundarna, hundarna. jag förtjänar inte att ha fått tag i så fina fyrbenta! (hhrm... då menar jag kanske egentligen deras sätt mer än deras utseende, även om alla mammor tycker att de egna barnen är de sötaste, hur fula de än må vara.)
5. faktiskt. maten jag lagade. jag är så himla glad att jag kan laga mat. man kan ju säga att köpt och uppstekt pytt i panna inte hade varit the shit. minst sagt.
6. att jag har så mycket som jag känner tacksamhet över. som mina vänner här, mina vänner hemma och definitivt familjen.
7. att det är nydammsugat i lägenheten. i dammsugarn bor nu ett mindre grustag.
8. mina nya mattor från ikea. jepps, loppisfantaster handlar också på ikea! (okej, att kalla mig själv loppisfantast är  v e r k l i g e n  till att ta i, men ni fattar. jag gillar loppisar.) 
9. det är sovmorgon som gäller imorgon.
10. att jag, om 14 dagar, är åter på västkusten. helt sanslöst bra!



sliten och suddig, men glad i nytt förkläde.

Kommentarer
Postat av: Magda.

Grymt snyggt förkläde!!



Hälsa västkusten igen, kan du inte ta med mig i handbagaget?!



Kram.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback