i väntan på torsdagslistan

Nämn något som gjorde dig glad igår.
- arbetsdagen, promenaden med linnea starpower och att jag fick gjort städat och diskat undan så att lägenheten var direkt trivsam att vara i innan det var dags för mig att gå och sova.

Vad gjorde du klockan 8 imorse?
-sov.

Vad gjorde du för 15 minuter sen?
- åt frukost. macka och knäckemacka, båda med ost och smör, drack proviva och åt mosad banan blandat med hallon och blåbär. det var gott. min dagliga niferex får jag inte glömma, för den ingick i frukosten. den var inte jättegod.

Det sista du sa högt?
-"har du det bra här?" det var till saga. 

Det senaste någon sa till dig?
-jag minns inte. jag har nämligen inte pratat med någon idag och jag minns inte vem jag pratade med sist igår. jo, förresten, det var bee. hon sa nog "hejdå" sist av allt. 

Vad var det senaste du åt?
- aah, frullen som beskrevs så detaljerat ovan.

Vad var det senaste du köpte?
- mjölk, korv, korvbröd och crème fraiche. eller cf, som jag mest kallar det. kort och koncist.

Vad är det för väder hos dig just nu?
- sol och lite lätt blåst.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
- jo, jag gör nog det, mest för att jag inte kan säga att andra ljuger när de berättar om att de upplevt det. men jag vill inte vara med om det. det känns nämligen alldeles för ytligt och jag vill inte tro att kärlek är något ytligt. 

Favoritklädsel?
- mina grå jeans med högmidja och någon juste top till. 

Favoritlåt just nu?
- poppies and peonies med mr. kjellvander.

Vad ser du om du tittar till höger?
- mitt lilla kök.

Vad gör dig glad just nu?
- tanken på att jag ska ut med hundarna runt sjön så fort jag är klar här och har borstat tänderna. och klätt på mig mer gå ut och gå-iga kläder. 

Humör just nu?
- nöjd.

Favoritgodis?
- lakrits och mörk choklad.

Kläder just nu?
- en vit-svart-randig tunika.

Sommarplaner?
- njuta och jobba och njuta och trivas och göra en själslig storstädning.

Morgon eller nattmänniska?
- jag vill hemskt gärna vara en morgonmänniska och jag var det förut. nu verkar det dock som att jag får mina il hellre om nätterna än om mornarna. 

Längtar efter mest just nu?
- barn. barn och livslång kärlek. jag förväntar mig inget, men önskar mig allt och lite till.

Kommentarer
Postat av: annie

kärleken höll helt enkelt inte för fixa allt strunt som kom med att johan var i afghanistan och hur vi hanterade att vara ifrån varandra.. det är samma namn och lösen som innan om du kommer ihåg det.

2009-08-07 @ 20:49:19
Postat av: linnea

haha, linnea starpower? är det mitt alias :) i like it.

2009-08-07 @ 23:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback