söndag är en vit dag. inte blå, inte gul och inte orange. söndag är vit.

ljuvliga söndag! jag hoppas så innerligt att jag aldrig behöver känna av söndagsångest igen, det skulle förta det vackra söndagar som den här bär med sig.

det har varit grått och blåsigt idag. det var få människor som fått för sig att traska nydalasjön runt samtidigt som jag och patrick o'hara. det var sovmorgon idag. ingen tvätt, inga hundar som skulle ut. inget alls, faktiskt, som störde min sovmorgon förutom att syrran ringde. hon frågade om jag sov och jag sa ja. sen frågade jag om det var okej att jag ringde senare. det var det. så somnade jag om. sov ända till ett gjorde jag. okristligt, enligt vissa. skönt, enligt mig.

det har varit en innedag efter nydala runt. innedag och tända ljus och göra fint i köket. nu vill jag bara fixa det som ska strykas (ingen fara, jag gillar att stryka. det är lite som terapi.) och kläder som ska vikas och läggas in i garderoben. det är mysigt med söndagar, faktiskt. i alla fall om man låter bli det som känns direkt jobbigt och på sin höjd gör saker som känns som ytterst lätta måsten. fast de där måstena måste tusan vara baserade på vilja, annars funkar det inte.

jag har läst ut sista twilightboken. alldeles nyss gjorde jag det. nu känns det lite tomt. no wonder, swans och cullens har varit mina följeslagare i några veckor nu. nu är det liksom slut. finito. the bitter end. det där hålet som gapar tomt i mig nu ersätter jag snabbt med en
söndagslista. omtänksam som alltid delar jag med mig. annelufs, till er tjänst.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag läste ut den i fredags. Känner precis som du, tomhet. Lite sorgligt att det är slut liksom. Men men nu vet man ju hur det går för dom i alla fall. Grymt bra serie! Nu längtar jag tills jag får se New Moon! Ha det fint! Kram

Postat av: malin

Söndagslista snurrar.

2009-09-01 @ 10:36:16
URL: http://www.malinarnesson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback