svar på frågan: hur är det med dig, annelie?

min lugna-lista på spotify är så sorglig att det inte är klokt. den motsvarar den nattsvarta sorgen i mitt hjärta. för det är så, att en människa kan vara världens lyckligaste med en nattsvart sorg i sitt hjärta, mest för att man har glömt bort hur det är utan det stora grå. det ska bli fint den dag som jag är utan det där grå. då kommer jag nog minnas, hur det var när jag levde till fullo helt och hållet lycklig.

hösten närmar sig, om den inte redan är här. det betyder att det något nytt i antågande. ett nytt jag, känner jag. eller åtminstone omforma bilden av den som är jag. ibland känner jag att jag fastnar i min egen definition av mig själv, och blir därmed rätt trångsynt. jag är så mycket mer än tanten, funderaren, hon som går på lokal på semestern, bullmamman, hundägaren och dagisfröken. jag är så mycket mer. jag ska nog utforska den nyfikna delen av mig i höst. och jag ska gräva djupare. den här hösten kommer att bli så mycket mer än någon höst, vår, vinter eller sommar tidigare har varit. framför allt kommer den bli bra.

Kommentarer
Postat av: annie

Jag känner likadant. Just nu har jag ett nattsvart hål som omväxlande växer och krymper. Fast med positiva tankar och nya saker att göra, nya tankesätt så blir det nog fint tillslut. Tror jag :)

2009-08-06 @ 06:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback