dagen då jag vann hela liseberg

idag blev flytten äntligen av! det blev en och en halv timmes eländigt bärande uppför okristligt många trappsteg. fröken sundholm var skakis i vaderna flera timmar efteråt. pappa bar och bar, han också. ikväll är öronmärkt för att få packat upp så mycket som möjligt, och i ärlighetens namn tror jag nog att allt som ska upp kommer att komma upp innan jag går och lägger mig för kvällen. till och med som det ser ut i detta nu är det faktiskt helt godkänt, på snudd till trivsamt.

efter allt bärande och vila för sundholms del, uppackning och dusch för min, for vi till liseberg. liseberg ligger ungefär tre stenkast från mitt nya hem. (ica maxi ligger tre stenkast åt andra hållet. läget är inget att lipa över, helt enkelt!) det var jul på liseberg och snön föll och vi var synkade, sundholm och jag. först mat, sen in i de små butikerna och sen spela på lotteri för resten av slanten. (nåja, jag har nog åtminstone tvåhundra kvar av den där femhunkan, så det var inte så illa ändå.) och som jag vann!! jag vinner nog nästan alltid när jag är på liseberg. idag blev det en rykande ful tomte (det var det bästa de hade på hus och hemlotteriet!), två påsar juleskum, två påsar daim och två kilo toblerone. sundholm fick hälften av daimen och juleskummet. hon hade fått hälften av tobleronen också, om det inte vore för att den är askrånglig att stänga när man väl har öppnat den.


Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

Du hade fått hälften av min korv, om den inte hade vart så svår att stänga igen när man väl öppnat den...



Mina vader skakar fortfarande för övrigt. Ellers tack för en underbar dag. Och lycka till med färgnyanserna på böckerna.



Herr och Fru E.K hälsar.

Postat av: Dee

"rykande ful tomte" Hahahaha. jäklar vad nöjd du ser ut på bilden =)

2009-12-22 @ 20:19:22
Postat av: Em

jag minns att när jag vann stjärnvinsten på toblerone, så var det NÅGON som smög runt och snodde mer än hälften av innehållet. är det dags för dig att betala tillbaka nu då? ;)

2009-12-22 @ 22:18:47
URL: http://mittvackraliv.blogspot.com
Postat av: annelie

alltså... var så god. jag säger igen: VAR SÅ GOD! :)

2009-12-22 @ 23:03:10
URL: http://annelufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback