jag hjärntvättar

jag har hand om språkleken på förskolan. där vänder jag barnen emot deras föräldrar, barnen ifrån resten av den norrländska befolkningen och sätter in en kil mellan barnen och deras syskon. eller så blir jag bara konstiga fröken med talfel.

den här ramsan lär jag dem:
ett, två - gå på tå
tre, fyra - med en myra
fem, sex - äta kex
sju, åtta - bo i grotta

och när det är dags att säga kex gör jag det på mitt vis. tjex. inte kex med hårt k. i början tittade barnen på mig som om jag var dum i huvudet på riktigt. nu accepterar de, och några har börjat säga som jag. excellent!

Kommentarer
Postat av: marty

jag gillar din mörka sida!



en gång åkte jag buss med en unge som skrek "ett två tre fyra- JAG ÄR EN PARTYMYRA!" i ungefär 40 minuter. festlig unge!

2009-02-23 @ 19:27:39
Postat av: Anonym

haha. vad ska du tuta i dom härnäst? =)

Ser framemot om du lyckas med några fler mörka planer.

2009-02-24 @ 17:23:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback