som om inte alla hjärtans dag pryddes av tillräckligt många röda saker

idag är det alltså alla hjärtans dag. då ska man göra lite extra fina och snälla saker, stödja kommersialismen eller helt enkelt sitta hemma och pyssla ihop rara små kort som man ger bort. utan tvekan hör en god middag ihop med den här dagen, oavsett om det är med vänner eller en käresta. röda rosor, röda hjärtan, miranda-nallar (som jag verkligen genom-avskyr), rött godis, rött allt. blod. eller?

nej. kanske inte blod hör ihop med alla hjärtans dag. åtminstone inte i människornas bok, men i sagas bok är det uppenbarligen så. för idag knockade hon mig på näsan. eller skallade, för det var det hon gjorde. och jag blödde. löjligt mycket. hennes kärlekshälsning till mig. i love her.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback