utmaning antagen

 
 


namn:
 saga albertsson
ålder: fyra och ett halvt år. fyller fem i april.
vad jag gör för att förtjäna mitt uppehälle: är söt och piper till väldigt rart varje morgon när jag sträcker på mig och gäspar mitt finaste. håller även abba i schack.  

vill bli när jag blir stor: sällskapsdam åt en pensionär med problem med knäna. då behöver jag inte gå så långt och jag får mysa ungefär hela dagarna.  
den senaste jag svor åt: diesel. han gjorde ihärdiga försök att... ja, hur ska jag säga det? träna på mig inför en eventuell parning någon gång i framtiden. men mig kommer han tusan inte nära på det viset. jag är ju tax, för tusan!
nemesis: alla hundar jag inte känner.
politisk ståndpunkt: extremmoderat. min mat är min och den får ingen annan ta. min matte är min och henne får ingen annan ta. och då menar jag  i n g e n  annan. min syster abba får ingen busa med om jag misstycker, ty hon är min.
främsta egenskap: sitter extremt fint om jag mutas med en godis. då menar jag att jag sitter som en pinne rakt upp i luften. men vänta. det är ingen egenskap... jag är rätt envis (matte säger tjurig och bångstyrig, men jag tycker att hon är lite vrång). mitt luktsinne vinner alla tävlingar. i alla fall i mina dagdrömmar.  
största intresse: lägga mig på rygg och se till att någon kliar mig på magen. soooo sweet! mat är annars ett intresse som upptar, om inte större delen av min vakna tid, så tanken.
behöver extra uppmuntran till: att kliva upp om mornarna. matte hotar med tidiga promenader hädanefter. verkar inte som att hon strävar efter att vinna någon popularity contest här, inte...

Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha! så gulligt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback