för att jag har semester

ambitionsnivån har dalat i samma takt som jag har blivit tillfälligt dekadent. jag ska ladda upp de där förtvivlade bilderna. jag ska. men inte i detta nu. nu får ni en lista. jag vet inte hur jag ska kunna kompensera er, något får jag ju tänka ut.

Allmänt
Önskar du att du bodde någon annan stans? jag önskar att min lägenhet låg i varberg och att umeå låg lika långt bort från varberg som bua gör. det skulle innebära att jag slapp separationsångest.

Tycker du att du är attraktiv? jepps.

Dricker du? ja.

Använder du droger? icket. det finns inte på kartan.

Vilket schampo använder du? lite olika, jag är på slutklämmen på ett toni&guy-schampo nu men kommer nog återgå till elvital efter det. den gula flaskan.

Vad är du rädd för? olika saker. ormar och illvilliga människor framför allt. jag är rädd för att bli bränd igen, jag är rädd för att dö ung (för att livet är så fantastiskt fint och jag vill verkligen inte runda av allaredan), jag räds den dagen då mina hundar kommer gå vidare, jag räds den dagen då inte mina nära och kära längre finns. men jag är liksom inte aktivt rädd så till vida att jag tänker på det hela dagarna. men om jag stannar upp och reflekterar över det kan jag få en liten klump i magen. 

Gillar du att tvätta? ja, faktiskt. det är lite rogivande. 

Gillar du berg och dalbana? jag mår så illa av snurreliruntsaker att jag låter bli. jag gillar nämligen inte att må illa. no wonder. 

Senaste...
Filmen du hyrde? jag minns inte, det var så länge sedan.

Filmen du köpte? illusionisten och tillsammans är man mindre ensam.

Låten du hörde: poppies and peonies med kjellvander. sista låten på min "lugna"-lista i nuläget.

Låten du laddade ner? jag har spotify, jag behöver inte ladda hem musik.

Personen du ringde? hanna i dalen.

Personen som ringde dig? pratar med patrick o'hara as i write. 

TV-program du såg? jag har sett så många skitprogram de senaste dagarna, men the hills är väl egentligen det jag kommer ihåg.

Person du tänkte på? det är en strid ström av tankar i mitt huvud. de tankarna inkluderar flera personer.

För eller emot?
Utnyttja någon? hur kan man vara för det?

Ungdomar som röker? det är väl inte helt kosher.

Sex före äktenskapet? för.

Köra onyktert? emot.

Förhållanden? för.

Favorit...
Mat: olika. verkligen. men makrill och mos och lingonsylt är nog min absoluta favorit.

Låt: idag är det poppies och peonies.

Sak att göra: hänga med min familj och mina vänner. 

Sport: att utöva: badminton. att kolla på: alpint och friidrott.

Dryck: öl och vatten.

Kläder: jeans och nån fin tröja eller tunika.

Film: masjävlar, tillsammans är man mindre ensam, med flera..

Bil: min mazda 323 från 1991. eller så är det någon annan, lite nyare och fräschare. som albins saab som han hade, fast ta bort reparationskostnaderna. 

Serie: one tree hill.

Har du någonsin...
Gråtit över en pojke? OM jag har.

Gråtit över en flicka? ja. jag grät när mitt kusinbarn dog.

Ljugit för någon? ja.

Varit i slagsmål? nej, men jag har åkt på stryk. jag slog aldrig tillbaka.

Blivit arresterad? inte det, nej.

Träffat någon från internet IRL? ja. hångel-kalle. sen slutade jag med sånna dumheter.

Antal...
Gånger du vart kär? ja. älskat någon på det viset har jag nog gjort två gånger. eller en. jag vet inte riktigt. jag vet att jag har älskat någon en gång. det är om det är en eller två gånger jag är osäker på. den, i kronologisk ordning, potentiella första gången kan ha handlat mer om en obsession.

Gånger ditt hjärta brustit? en.

Hjärtan brustet på grund av dig? jag vet faktiskt inte om jag har krossat något hjärta. jag hoppas inte det. om några hjärtan brustit på grund av mig (vilket jag ser som lindrigare än krossat hjärta), men mig veterligen är det inte ett enda. potentiellt är det 30-40.

Tjejer du kysst? noll. 

Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? inte någon som jag har daglig kontakt med, mer sporadisk. facebook gör det svårt att låta bli. och att heja på stan är en given.

Gånger ditt namn varit med i tidningen? två, kanske?

Ärr du har på kroppen? åtta kanske. 

Senaste...
Boken du läste? just nu läser jag egalias döttrar. den är i n t e lättsam. 

Personen du fick e-mail av? min chef.

Personen du fick brev av? lotten.

Personen du fick sms av? mamma.

Gången hela din familj åt middag tillsammans? i fredags.

Saken du köpte? öl igår. kläder härom dagen.

Vad har du gjort idag? ätit god frukost med emelie och sen chillat.

Var det kul? ja. eller kul och kul. det var trivsamt. 

Brukar du svära mycket? nej. 

När stiger du upp på morgonen? olika.

Gillar du att slåss? jag har väl aldrig provat på det som en hobby. 

Vad har du på dig? leggings och en tunika. ska strax byta om till svampplockarkläder. 

Vad ska du göra ikväll? ut till bua och hänga med mamma och pappa och hämta hundarna som har bott där i helgen.

Vad är du allergisk mot? laktos och nickel.

Var har du ont? i huden. jag brände mig rätt brutalt härom dagen.

Använder du hårspray? ibland. rätt sällan, faktiskt.

Kan du stå på händer? mot en vägg, ja.

Håkan Hellström eller The Ark? varför välja när man kan få båda?

Salt eller socker? salt.

Gillar du ketchup? jag tycker nog mest att det sabbar maten.

Är du glad nu? ja.

Var du glad igår? ja, väldigt.

Vad dansar du till? musik, vanligtvis.

Stockholm är... ? svea rikes hufvudstad. inget ställe jag längtar till. 

Göteborg är? sill, goa gubbar, staden med världens sämsta trafikplanering, femmanhuset, nordstan och var jag och emelie skaffade våra piercings.

Spaghetti eller makaroner? spaghetti

Land du vill besöka? lite olika. men inte gärna usa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback