hur mår tant?

idag har jag fått avslöja min böjelse för pro-godis och virkning och allers. det är lite jobbigt. i grund och botten är jag en förtvivlat o-cool människa, men det gör det verkligen inte bättre att jag väljer viol-kyptoniter före sura nappar. det hjälper mig inte ett dugg att jag hellre löser korsord än går på träning och blir sommar-fit. den enda som riktigt gläds över att jag gillar att virka är min syrra som får de djur hon har beställt. hittills en elefant som heter bella och en kyckling som heter supersigne. jag jobbar på en zebra, men jag kände att jag behövde ett sommaruppehåll. ett sommaruppehåll från allt vad tant heter och i stället göra saker som unga människor gör när de är lediga. som att gå på stan, ta en kaffe latte med några vänner, och gå på lokal krogen.

grejen är den att det livet är lite slitigare än vad jag är van vid. jag sover länge om dagarna (som ungdomen) för att kompensera för att jag kom i säng för sent igår igen. det hade varit fint om pandalooken kom tillbaka även bland äldre, för det finns mornar jag har vaknat med en perfekt sådan. det tillsammans med konstant katastrofal morgonfrilla, till följd av gårdagens styling. jag har blivit förkyld.

att bli förkyld kanske inte känns som världens grej, om man frånser det faktum att jag har klarat mig från det under mitt första halvår som pedagog på en förskola. som pedagog mitt i en smitthärd.

idag har jag varit på apoteket och botaniserat (pro) bland deras utbud och kom hem med strepsils, ipren och tuggummi. det sistnämnda hade förstås inget med förkylningen att göra, det var mer för att förvilla mig själv att tro att jag var där för att köpa tamponger eller något annat vardagligt. men ni förstår ju, att jag inte har tid att vara sjuk. inte en dag vill jag slösa bort genom att ligga på soffan och kurera mig. nej, det blir strepsils och ipren för att dölja eländet.

imorgon ska jag vara fit for fight, ty tanten i mig får inte komma fram förrän hösten är här och det passar sig att sitta i kofta och mammas stickade och tovade inneskor. till dess leker jag ung. ung och cool.

Kommentarer
Postat av: therese a

Sen är du ju galet snygg också!

2009-07-23 @ 16:10:48
Postat av: Anneli

Oh, oh, oh. Vi ÄR lika!



Är det okej att till och med längta lite till höstens lugn och alla tillfällen för tantliga aktiviteter (anti-aktiviteter?)?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback