morbid och modig på samma gång

jag har en fascination för ingrepp i min egen kropp. tro inte att jag är sugen på att göra dem själv, nej, jag är bara nyfiken på hur det ser ut när någon professionell människa gör ett relevant ingrepp. som när jag tog bort födelsemärket. jag är så fascinerad över att man kan göra något som att karva i en kropp,och sen bara läker den ihop av sig själv. ja, med hjälp av ett par stygn i vissa fall.

om man är känslig för äckliga bilder råder jag er att INTE förstora bilderna jag lägger upp nedan. huden ser skitäcklig ut, stygnen är kanske inte det mest upphetsande man kan se och over all är det mer av stolthet för mitt eget mod som bilderna kommer upp än för att de skulle visa min bästa sida. för det gör de inte.

grejen är den att det är jag som försöker mig på att ta stygnen själv. jag har aldrig någonsin tagit stygn på någon tidigare, men efter noggranna instruktioner från bees föräldrar kände jag att jag vågade mig på det. nu gick det inte hela vägen. tänkte vara strategisk och ta vartannat stygn för att försäkra mig om att såret hade läkt ihop som det skulle. när jag kom till det tredje stygnet stötte jag på patrull, och då lät jag bli att ta de två resterande trots att jag såg att de inte var vidare svåra att ta. men de två första gick vägen och jag är väldigt stolt över mig själv för att jag faktiskt vågade. yes!

   
   
 

ps. jag inser snabbt att jag har sabbat alla eventuella chanser att få ligga efter det här bildmässiga offentliggörandet. mor och far, jag är ledsen över min rättframhet. jag hoppas att ni kan skratta åt det.

Kommentarer
Postat av: Madde

Men oj! vad är det du gjort?

Postat av: Anonym

inget värre än att ha tagit bort ett födelsemärke :)

2009-06-30 @ 07:00:54
Postat av: Frida

Jag tog mina på fingret själv också :) Lite halväckligt och spännande på samma gång! hihi

2009-06-30 @ 10:32:43
URL: http://minellen.blogg.se.
Postat av: Pappa

Det är bara småpotatis jämfört vad min far gick igenom. Han hade fått en oljestråle från motorn i fiskebåten, in i pekfingrets topp, så den blev efter ett tag kolsvart. Läkaren på Varbergs gamla sjukhus tog helt sonika en tång och klippte av fingret utan bedövning. Gissa om det gjorde ont?

2009-06-30 @ 12:34:04
URL: http://bua.blogg.se/
Postat av: lillstrumpan

men hjälp vilka läskiga närbilder!! haha

2009-07-01 @ 00:20:59
URL: http://softem.blogg.se/
Postat av: Jeanette

"jag inser snabbt att jag har sabbat alla eventuella chanser att få ligga efter det här bildmässiga offentliggörandet." Hahaha, du är ju för härlig :)

2009-07-03 @ 23:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback