beengt. ja ä en provikatöör!

givetvis från mnks katla. men också lite från mig. fast jag vet att det heter provokatör. om det inte skulle finnas någon annan skillnad på katla och mig, så finns åtminstone den. nu är ju inte jag och katla särdeles lika, så jag tror egentligen inte att det ska vara någon större svårighet för er att hålla isär oss.

jag skrev ju en lista i torsdags som skulle ge er en liten inblick i vem jag är. den listan var i synnerhet till för er som faktiskt inte träffar mig så ofta, eller ens någonsin. jag glömde helt bort att berätta en sak som nog kanske säger en del om mig, och jag reflekterade inte ens över det när jag skrev listan. dock blev jag påmind av det när jag klippte en kompis och hans sällskap, en bekant till mig, påpekade att "du har ingen tv". han är ju inte ensam om att lägga märke till det. dock är det så att folk ser att jag inte har en tv, men ingen har hittills påpekat att de saknar en hos mig. och vet ni? jag saknar inte heller att ha en tv. eller jo. ibland. när det är vm och sånt, då vill jag ha en. men annars gör jag faktiskt inte det. nog kollar jag ändå på tvprogram, men då streamar jag det jag vill se, istället för att slötitta på meningslösa program i tid som motsvarar en arbetsdag. det är nämligen så jag gör. jag kraschar framför tvn, om jag har någon, sen gör jag inget mer. nu, däremot, väljer jag aktivt vad jag vill se, och dessutom får jag en väldig massa tid att göra saker som jag faktiskt genuint uppskattar. det gäller att känna sig själv. 

idag har jag hittat hem till den jag är igen. inte för att jag har varit vilse, men jag har smygbörjat kompromissa med mig själv. var tvungen att sätta p för det, och nu är jag hemma igen. hemma och väldigt trygg och glad att vara den jag är.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Nu förstår jag varför du hinner med så mycket, du har ju ingen tv som stjäl din tid :) Undra hur många timmar man slötittar på den varje vecka, kanske måste börja räkna lite på det. Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback