ebb, inte sant?

jag har nått ett nytt lågvattenmärke. följande ord har yttrats av mig under kvällen (som för övrigt spenderas med min tant-i-en-ung-människas-kropp-vän bee): "jag tycker om att ha röda naglar. trots att jag inte har smink så känner jag mig ändå piffig." piffig? jösses, jag ber om ursäkt. mitt sällskap brast ut i gapskratt och påpekade att jag har passerat ännu en gräns in i tant-träsket.

utöver detta vill jag berätta att vi har plockat fram broderier, öppnat en flaska rött som vi dricker till maten (för att det förhöjer smaken i den rustika middagen, såklart), varit på ica maxi en lördagkväll och inte köpt godis annat än de dumlekolor som ska vara i efterrätten vi ska göra om ett tag. däremot köpte vi storpack strumpor, norrländskt odlad potatis och servetter i vårfärger. utöver detta stannade vi till och beundrade påskpyntet de säljer. det finns verkligen fräcka saker i deras utbud! det bästa av allt är att vi totalt, helt och fullt älskar vår tillvaro, precis som den är.

saker som har nämnts under kvällens gång:
1. vikten av att baka eget bröd.
2. vikten av att laga egen mat från grunden.
3. mat som inte räknas som hemmalagad mat har listats, däribland köpt pyttipanna och fiskpinnar.
4. bokklubben med introtema: jane austen.
5. hur bra musik som gjordes på 60-talet är.
6. det förkastliga med utekvällar.
7. hur skönt det är att kliva upp tidigt om mornarna, så att man kan ta vara på dagarna.
8. tips på hur man kan sticka strumpor.
9. hur lång tid det egentligen tar att brodera en tomte.
10. hur fint mina tête-à-tête gör sig med min skål på fot och de orange ljuslyktorna.
11. hur man bäst tar hand om sina pelargoner.
12. om bees eventuella hälsporre som orsakar henne smärta.

wanna marry me?

Kommentarer
Postat av: Annelie M Sundholm

If you watch that weight and keep your firm body!

Postat av: Nina

visst känns det när åren helt plötsligt kommer ifatt en på det sättet? Suck!

2009-03-29 @ 18:30:19
URL: http://ninashorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback