the secret

jag inser att jag vill gå ner ett par kilo jag har gått upp utöver de jag ville lägga på mig. två dagar senare ligger det en stegräknare på skrivbordet på jobbet. till mig, alltså.

nog för att jag visste att jag skulle få en stegräknare, men ändå. den kunde lika gärna kommit veckan innan, men nej. jag fick den först när jag insett vikten av att röra på mig lite mer. vi är några på jobbet som är med i en tävling som tappa.se har, och tanken är att vi ska gå till prag. i snitt måste man gå tio tusen steg per dag för att traska dit på den tid vi har på oss. jag kan meddela att jag har gått 13771 steg sedan trettio minuter in i min arbetsdag. det är stort.

förresten, vi ska ju som sagt gå till prag i antal steg. anmälningskoden jag skulle skriva in var tramp2prag. jag undrar, varför i hela världen väljer man att ha det som anmälningskod? har man inte tänkt på vad tramp betyder då, kanske? jag hoppas att det är så, eller att det är någon insatt med humor som är skyldig. för visst är det så att tramp kan översättas med trampa eller traska, men jag menar... det första översättningsalternativet som dyker upp på lexin ser ut enligt följande:

Engelskt uppslagsord
tramp
Svensk översättning
(i synnerhet amerikansk engelska, vardagligt) slampa, luder, fnask (substantiv)

det saknas bara att de har stavat prag prague, så hade det varit så att den kristna friskolan jag jobbar på hade deltagit i en tävling som fixar luder till prag. aah. det, mina vänner, hade varit lika roligt som paradoxalt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

hihi, va ironiskt! hur många steg har du tagit hittills? mitt lag leder hela tävlingen mellan varberg o berlin för tillfället :-)

Postat av: Emma

det kör vi också. haha jag reagerade också på aktiveringskoden. undrar om dom har tänkt överhuvudtaget. trampa på ;O)

2009-03-18 @ 16:22:36
URL: http://engrodasliv.emmabrissman.com
Postat av: Pappa

De lär la inte bli så många steg där , om jag känner min dotter rätt. Nej skämt åt sido Annelie, bara stega på, du är snart i Prag.

2009-03-18 @ 21:07:48
URL: http://bua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback