torsdagslistan

mina närmsta vänner är min finaste tillgång i livet. närhelst jag behöver lite råd, känner att jag håller på att tappa bort mig själv, vill dricka lite te med någon eller behöver hjälp med något praktiskt finns de där och fixar och trixar. jag älskar dem varmt och innerligt och jag känner mig lyckligt lottad att vara omgiven av dessa individer.

någonstans har ju de här vännerna även valt mig och ser fina saker i mig, kan man hoppas och tro. nu är ju frågan: vem är den här bloggerskan, egentligen? vad får mina vänner när de får mig? jag menar, det är ju definitivt en censurerad annelie jag presenterar här. vissa saker vill ju varken jag berätta eller ni veta om mig eller min vardag. och träffar ni mig i verkligheten kan jag mest konstatera att w y s i w y g. what you see is what you get. inte svårare än så. men för er som faktiskt inte träffar mig i verkligheten vill jag låta er komma kanske ett steg närmre annelie albertsson.

lista över w y d s b g o w y s a g  (what you don't see but get or what you see and get):
1. jag kommer rösta på miljöpartiet nästa val.
2. ett växande miljöengagemang bor i mig.
3. jag har för avsikt att bli asigt bra för
3.1. människor
3.2. hundar
4. jag har fnösktorra händer såhär års som jag gärna beklagar mig över.
5. min dröm är att bo i ett rött litet torp med ett trivsamt uthus och trädgård med knotiga fruktträd och ett grönsaksland.
6. min dröm är att bo där med min finfina man och våra världens finaste barn.
7. jag tycker det är direkt obehagligt att gå på toa när jag har besök. än värre är det att gå på toa hos andra.
8. jag gillar att handarbeta och lösa korsord.
9. jag har dåligt samvete över att inte vara tillräckligt mycket med hundarna, fastän att jag är med dem jättemycket.
10. jag säger att jag inte är en tävlingsmänniska, men det är ljug. jag är det. men jag råkar bara upptäcka det varje gång jag tävlar.
11. jag blir extremt stolt över mig själv när jag vinner frågespel.
12. jag strävar efter ett större feministiskt engagemang hos mig själv.
13. jag är sjukt glad över att jag är den jag är. riktigt stolt över mig själv, helt enkelt.
14. lakrits är det absolut godaste godiset. särskilt sånna där kritor fast de inte är kritor, men ser ut som kritor. de är större än kritor och mörkgrå, grå och gråvita.
15. joey tempest skriver sjukt bra texter, om ni frågar mig.
16. förut var musik nästan mitt allt. så är det inte längre, fastän att det ändå får klassas som ett intresse för mig.
17. ibland tycker jag att det känns lite besvärligt att berätta att jag är kristen. eller att jag tror på något så abstrakt som en gud.

Kommentarer
Postat av: pappa

Snälla rösta inte på miljöpartiet, Dom bara ställer till det. Förresten dom kommer inte att vinna valet, bara bortkastad röst.

Postat av: Pappelipapps

Snälla rösta inte på miljöpartiet, Dom bara ställer till det. Förresten dom kommer inte att vinna valet, bara bortkastad röst.

2009-03-19 @ 18:11:59
URL: http://bua.blogg.se/
Postat av: Annelie M Sundholm

För det första skulle jag vilja instämma med Lars-Inge.

För det andra så har min relation till musik blivit precis som din. Så rart.

2009-03-20 @ 00:16:28
URL: http://puckolie.blogg.se/
Postat av: Dee

Jag tycker du har en härlig dröm om torpet. Fick en klar bild i mitt huvud iaf. En bra lista! tjing=)

2009-03-20 @ 15:23:05
Postat av: Tolpan

Röstade på mp sist. Men idag såg jag en artikel om att dom vill avskaffa värnplikten helt. Tappade lite för dom då. Men, de har andra bra sidor... säkert.

2009-03-20 @ 18:37:08
Postat av: Daniel

Jasså du vill motarbeta mej och min kärnkraftsframtid med att rösta på MP ;-). Mitt råd är att se miljöfrågorna ifrån ett större perspektiv. MP ser jag som ett lite bakåtsträvande småkorkat parti som bara vill väcka opinion. Synas och höras.... Leds av några riktigt inkompetenta människor. Fyller kvällsblaskelöpen med lögner och korkade uttalanden, det finns tyvärr människor som läser aftonbladet och tror att det som står är sant (idioter). Det är bra med ett parti som vill driva miljöfrågor men det får inte gå till dumheter som det ofta gör för MP. Jag är absolut för ett aktivt miljöarbete, det är ett brådskande måste. Kol/olja måste tex sluta användas i sina nuvarande former. Kolmono/dioxiden dödar ju mängder av människor årligen. Däremot tror jag på vidareutveckling av våg, vind sol och kärnkraft. Kärnkraftstekniken som vi tvingats använda i Sverige i dag är ju från 50-talet. För den insatte så vet han att mkt har hänt med utvecklingen på 60 år. Energiutvinning och resavfall kunde varit betydligt mindre på våra gamla verk. Efter som man är lite skadad men framförallt insatt så dumförklarar jag tyvärr människor som sympatiserar med MP... När man jobbar i min bransch och vet hur verkligheten ser ut samtidigt som man hör MP's uttalanden så kan man inte mer än nästintill idiotförklara dessa. De borde ta reda på fakta innan de ens öppnar munnen... Sorry men så är det, det du läser på löpen är oftast långt ifrån sant, ofta skrämmande fel. Men det finns ju som tur e många andra organisationer som kanske inte är politiskt knutna till en partiorganisation, men som man kan stödja och engagera sej i som sitter inne med kunskap. Tex http://www.mfk.nu/. Yeah vilket långt inlägg! Syns till påsk =)

2009-03-21 @ 09:03:12
Postat av: Daniel

Jasså du vill motarbeta mej och min kärnkraftsframtid med att rösta på MP ;-). Mitt råd är att se miljöfrågorna ifrån ett större perspektiv. MP ser jag som ett lite bakåtsträvande småkorkat parti som bara vill väcka opinion. Synas och höras.... Leds av några riktigt inkompetenta människor. Fyller kvällsblaskelöpen med lögner och korkade uttalanden, det finns tyvärr människor som läser aftonbladet och tror att det som står är sant (idioter). Det är bra med ett parti som vill driva miljöfrågor men det får inte gå till dumheter som det ofta gör för MP. Jag är absolut för ett aktivt miljöarbete, det är ett brådskande måste. Kol/olja måste tex sluta användas i sina nuvarande former. Kolmono/dioxiden dödar ju mängder av människor årligen. Däremot tror jag på vidareutveckling av våg, vind sol och kärnkraft. Kärnkraftstekniken som vi tvingats använda i Sverige i dag är ju från 50-talet. För den insatte så vet han att mkt har hänt med utvecklingen på 60 år. Energiutvinning och resavfall kunde varit betydligt mindre på våra gamla verk. Efter som man är lite skadad men framförallt insatt så dumförklarar jag tyvärr människor som sympatiserar med MP... När man jobbar i min bransch och vet hur verkligheten ser ut samtidigt som man hör MP's uttalanden så kan man inte mer än nästintill idiotförklara dessa. De borde ta reda på fakta innan de ens öppnar munnen... Sorry men så är det, det du läser på löpen är oftast långt ifrån sant, ofta skrämmande fel. Men det finns ju som tur e många andra organisationer som kanske inte är politiskt knutna till en partiorganisation, men som man kan stödja och engagera sej i som sitter inne med kunskap. Tex http://www.mfk.nu/. Yeah vilket långt inlägg! Syns till påsk =)

2009-03-21 @ 09:06:41
URL: http://www.albertssons.com
Postat av: marty

men miljöpartiet är ju det enda partiet som har den snyggaste OCH den fulaste partiledaren - SAMTIDIGT!!

2009-03-21 @ 11:20:35
Postat av: Anonym

Vilken är den snyggaste??!?

2009-03-21 @ 17:29:00
URL: http://www.albertssons.com
Postat av: marty

men miljöpartiet är ju det enda partiet som har den snyggaste OCH den fulaste partiledaren - SAMTIDIGT!!

2009-03-24 @ 20:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback