you don't owe him anything

jag hade planer på att skriva ett blogginlägg om hotellsängkläder. om hur lena och mjuka och otroligt sköna de är, och om att de är en dröm att gå och lägga sig i. jag tänkte skriva om det ända till nu om kvällen, när jag insåg att inget slår min egen säng när jag är så trött som jag är nu. abba och saga har redan värmt upp den åt mig, så inte ens det behöver jag göra.

men ändå. jag ska köpa sånna där asigt dyra sängkläder. inte denna lönen, men kanske nästa. om jag hittar några fina.

klockan är 21:32 och jag ska strax gå och lägga mig. hej och hå, tanten i mig börjar kräva sitt utrymme. till råga på allt har jag köpt en allers idag. jag har inte ens tittat på recepten, men gluttat lite på ett par reportage och på hur man virkar påskkycklingar och påskägg. jag har frossat i korsordsdelen. men den tantgrejen gav jag vika för för nästan sjuttiotvå år sedan. det sägs att det var då jag föddes. eller a. ungefär då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback