ärligt om människovärde, inte ens lite politiskt korrekt

det har ju hänt lite på umestan i förmiddags. tungt kriminellt cv för de inblandade snubbarna, kan man läsa. en som blev skjuten och vårdas på hospitalet, en polishund som fick sätta livet till. då tänker jag såhär: synd att det inte var den kriminelle som fick sätta livet till. på riktigt, synd. att hunden dog är faktiskt något som berör mig ordentligt.

när jag tänker efter är det synd att inte hela bunten i sprängare dog. ett skott per person. i pannan, tack.

ja. jag står helt och hållet utan sympatier för den typen av människor. jag är en albertsson och det kommer nog inte ändras. inte invändigt i alla fall. och nej, jag hade inte reagerat lika mycket om det inte varit för att hunden blev skutte till döds.

jag har en bit kvar till det där att älska din granne. eller nej, förresten. jag älskar mina grannar, de är hur fina som helst. men pack som är helt och hållet respektlösa gentemot andra, de kan fara till neptunus och stanna där, ty de älskar jag icke.

Kommentarer
Postat av: martin

Mycke sunda åsikter

Postat av: madde

bra där...

2009-05-25 @ 09:34:27
URL: http://fizzycherrycola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback