jagdugerjagdugerjagduger

jag är så förstörd. förstörd av bilden av mig själv kontra hur jag såg ut innan och idealen. eller idealet. ett smalt ideal. ett jag med 28 i midjestorlek.

jag är så förstörd att jag drar paralleller mellan mitt egenvärde och mitt utseende. ibland. och då jämför jag hur mycket jag äter med andra och hur stor jag är jämfört med andra. idag har jag gjort så. det mest destruktiva en människa kan tänka sig, att jämföra sig med andra. ändå vet jag, att mitt värde inte står i relation till mitt utseende. och jag vet, att jag är normalviktig och sund och vacker. idag är bara en sån dag då jag behöver påminna mig om det.

utöver denna viktnojja har dagen varit fin och börjat precis så som helgmornar ska: med en riktigt god frukost.
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmm såg mycket gott ut det där.

2009-05-19 @ 16:33:26
Postat av: mammalena

Längtar tills du är hemma i sommar...då ska vi njuta av goda frukoststunder!

Postat av: en blivande ung mamma

Får att han har lite problem med sin diabetes och hans puls slå lite fort bland annat. Den ligger på 120 när han har sovit och de är nästan dubbelt så fort som den bör :)

2009-05-19 @ 17:56:38
URL: http://enbebisiminmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback