kulturnatta

det har hänt två stora saker i umeå det senaste dygnet. det ena är kulturnatta och det andra är ett rånförsök. det senare står det om i tidningarna, men trots att det var en stor händelse var jag inte där och upplevde det live. lyckligtvis, känner jag. det förstnämnda, kulturnatta, var jag på litegrann. kollade på alannah myles (hon black velvet-kvinnan). ja, vi lyssnade väl lite också, men i sanningens namn lät det inte superbra. det var såpass trist att vi lämnade publikhavet efter bara en och en halv låt, fastän det var uthärdligt att lyssna på och jag säkerligen hade stått där nöjd fram till sista låten. i stället knallade vi vidare till pipes of scotland. dessvärre bestämde sig halva sällskapet att dunsta på grund av trötthet. kvar blev bee, dee och jag. på bilderna där hela skaran sitter samlad vid ett bord var före alannah-spelningen, då vi tog en öl på harrys.

en sak som är värd att minnas från gårdagen är den absolut sämsta pick up linen jag någonsin hört. den löd: "du! vänta lite! (jag var på väg för att besöka damernas.) jag skulle vilja prata med dig om din framtid." som om jag satt inne på banken och vi snackade aktieplacering. eller hos syon i gymnasiet. herrejösses.

  
  

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag tycker nog också att det var bra att du inte var i närheten av den andra stora händelsen! Tack för alla fina kommentarer och jag tar gärna en promenad någon dag när det passar! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback