hemmafru deluxe. helt för min egen skull.

om jag hade bestämt mig för en soft innesittardag med film och bak och mys, ja, då hade vädret inte kunnat vara bättre. men nu ska jag inte det. jag ska ut och springa och sen tvätta fönstrena och sen trivas inomhus. men först måste jag låta min finfina frukost sjunka undan lite.

vad jag ser nu:
  

sen, när jag har sprungit och tvättat fönstrena, då kommer jag kanske se samma väder, fast bara lite tydligare. ja, för det där ljusare som är på fönstret på den andra bilden är inte fråga om någon slags reflektion, utan nosavtryck.

jag tänker att det vore vänligt av mig om jag berättade vad en finfin frukost erbjuder:
jo. samma som gårdagkvällens kvällsmat. en tallrik rabarberkräm (såklart hemmagjord) och mjölk till det. sen två skivor av det där fantastiskt goda brödet som jag fick till härom veckan, med philadelphiaost och sotarskinka på.

imorgon blir det en lyxigare variant, eftersom mina alfalfagroddar är klara att förtäras då. solrosfröna behöver mer tid. de hamnade på groddning igår, men till veckan kan det kanske bli lite av den varan. om det lyckas, vill säga.
   

dagen kommer mest gå i husmoderlighetens tecken, då det är tvättid och städning och diskning och bak som gäller för dagen. och kvällen, ja kvällen bjuder på en dejt med marty som är lite av en handarbetesdejt. kanske jag nästan blir klar med zebran jag håller på med till emelie. jag tror den kommer få heta john.

Kommentarer
Postat av: Madde

åh alltså alfalfagroddar är ju kanske hur gott som helst =)

Postat av: mammalena

Så fina groddar du fått fram! Smaskigt!!!Kram.

2009-05-09 @ 19:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback