you say we need to go to war. well, you're already in one

ibland, och endast ibland, får jag lite ont i magen över att jag inte har tänkt många tankar nog och än värre, inte tagit lärdom av de tankar jag tänkt. eller utvecklat de tankar jag tänkt, så att jag kunde ta vara på den på bästa sätt. ibland får jag ont i magen över att jag tänker vissa tankar säkert tusen gånger om dagen, och då slösar jag bort en massa tid genom att inte tänka på det en gång och istället tänka nya tankar resterande gånger. så att jag blir vis. så att jag har något att ge i form av klokheter. idag har jag reflekterat över detta två gånger och igår fyra. det är fem bortslösade tanketillfällen. fast jag vet inte vad jag ska tänka på annars. kanske lily allens texter. de är ju rätt nya än så länge. kanske jag kan dra någon egen slutsats från dem. då har jag ju verkligen tänkt effektivt och värdefulla saker. eller så kanske jag ska tagga ner och vila i vad jag redan har kommit fram till. resten kommer nog tids nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback