torsdagslistan

har ni koll på hur det går när man har vinden i ryggen, bildligt talat? jag tror bestämt att jag just har fått det. det är en väldigt skön känsla, ska ni veta, när allt bara går ens väg. mitt enda bekymmer i livet nu är att jag inte har en jättebra idé till hatten jag ska göra och ha som bidrag i hattävlingen på lördagens kräftskiva. det kanske ter sig som ett minimalt problem, men faktiskt. jag behöver en hatt och jag har ingen riktig idé. kanske en, som innefattar en hockeyhjälm. men det är tusan bara kanske.

det har varit lättare förr, känner jag. att klä ut hela sig är lättare än bara toppen av huvudet. resten ska se helt normal ut, som att man kanske till och med gör sig fin. det känns lite schitzofrent, faktiskt. absolut känns det som att man inte kan ha några seriösa samtal med hatten på. det känns lite som att ha en clownnäsa på sig när man är iväg på en parterapisession. fel, helt enkelt. men hatten ska vara på och samtalsämnena begränsas därmed till humoristiska sådana. det är okej, om vi bara kan få ta av oss hattarna sen och kolla av hur resten av familjen mår.

lista över outfits som har kännts mer självklara och lättare att komma på:
1. när jag var fiskare på förskolans dag i lekis. jag ville vara som farfar.
2. prinsessan jasmin på oktoberfesten med tema film.
3. proktolog på följande oktoberfest med tema p.
4. digerdöden på syrrans och maddes 25-årsfest tidigare i sommar. temat hade framför allt uppfattats vara medeltid, fastän att det var medeltid/festen/fästningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback