i'd rather dance than talk with you

det är ju en ganska taskig, men också uppriktig sak att säga till någon. jag tror inte alls att syrran är vidare förtjust i den (em, rätta mig om jag har fel!), men jag gillar den. och den får mig att tänka på andra saker jag hellre skulle göra än det jag ska. till exempel föredrar jag att kolla på chocolat än att planera morgondagens lektion nu om kvällen. men måstet går före viljan. dock är fröken albertsson som hon är, och hon skjuter upp måstet liiite till.

jag föredrar att värma en matlåda framför att laga middag till bara mig.

jag föredrar att gå och lägga mig i visshet om att disken är bortdiskad hellre än att se berget med odiskad disk som en hånande godmorgonhälsning när jag kommer upp okristligt tidigt.

jag föredrar att lyssna på
relator framför metallica. alla dagar i veckan. sorry, bee.

jag föredrar att plantera om blommor och baka bröd hellre än att jobba 7-4. eller 8-4 om man så vill.

jag föredrar att ha ett jobb framför att vara arbetslös och hemma och plantera om blommor och baka bröd.

jag föredrar att bestämma själv hellre än att behöva anpassa mig till andra. (visst var hon lärare, den där annelufs..?)

jag föredrar att vara head over heels förälskad framför att vara sådär inte ens dagskär som jag är nu.

jag föredrar att läsa böcker jag själv väljer framför att måsta läsa någon högtravande kurslitteratur. tack gode gud för att studietiden är över!!

och nu är det jobb som gäller. till halvelva. sen får det tusan vara nog. jag längtar efter att få gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback