i've honored your request for silence

jag känner att det lutar åt alanis igen. det var ett tag sedan jag hade en sån där period när jag nästan bara lyssnade på henne, men det kan komma igen. nu, till och med. man skulle kunna henne min ventil, vid sidan av min trafik-tourettes. alanis-ventilen är mer förstående och allt, men med full tillåtelse att känna och sätta ord på. den vänder allt sen. alanis-ventilen, alltså. den vänder frustration, ilska, irritation, rädsla, nedtryckthet och allt sånt till något bra. som att hon hittar vägen ut ur det, utan att för den skull stänga in känslorna och tankarna. någon dag ska jag vara sån helt och hållet.

på maxi finns det ett paket till mig från bee och dee. det känns väldigt spännande! på diskbänken står det en massa odiskad disk. det betyder tjugo minuters meditation senare ikväll. det finns middagsmat på tining. eftersom den inte är tinad nu äter jag chips och dricker saft till middag.

så kör vi. alanis. that i would be good. even if i lost my hair and my youth. even if i gained ten pounds. even if i went bankrupt. even if i lost sanity.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback