nyårslöften

jag har haft rätt många nyårslöften so far. endast ett har jag lyckats hålla och det är det som gällde 2009. nåväl. egentligen hade jag två nyårslöften, men då hade jag lovat en sak och annelie sundholm en annan, fast å mina vägnar. vi kan säga såhär: jag är inte gravid och har därmed inte levt upp till min väns löfte.
well. det andra var att följa mitt hjärta, och det har jag gjort. åtminstone i slutet av året. see, mitt hjärta är gott och välmenande, och det fick visa sin rätta natur från juli och framåt. första halvan av året var jag så vilse i pannkakan att jag hade tappat bort vad mitt hjärta bestod av. men från juli och framåt var det bara bra och jag räknar därmed löftet som uppfyllt.
så kom vi till slutet på 2009 och det var dags för nya nyårslöften. jag lovar inga saker som handlar om att gå ner i vikt eller att sluta äta godis, mest för att jag inte ser någon anledning för mig att göra det. däremot finns det två saker som jag känner är verkligt viktiga. givet är att fortsätta med den inre resan jag påbörjade förra året, men 2010s nyårslöften är:
1. våga bli kär. skit samma om det leder någonstans, men i dagsläget är jag så rädd för konsekvenserna av att bli kär att jag inte ens törs ta det steget.
2. fixa en bra ekonomi. jag har aldrig haft ett vettigt förhållande till pengar, men i år ska jag ha det. det bor inte någon längtan efter att bli miljonär, men en juste backup med sparpengar kommer sitta fint.
nu kör vi så det ryker!

Kommentarer
Postat av: Dee

var 2 väldigt bra nyårslöften. Tror du kommer att fixa dom också =)

2010-01-05 @ 20:05:52
Postat av: Dee

Förövrigt är dagens hiss p3 martina

dagens diss är clementiner som är för mjuka och smakar gammal socka. jag vill ha fräschör och citrus smak!

2010-01-05 @ 20:07:34
Postat av: Bee

Jag gillart!

2010-01-05 @ 23:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback