om rädslan och det sköra, sköra hjärtat

jag är väldigt mycket singel, det är jag. för ett och ett halvt år sedan trodde jag att det där singellivet inte skulle vara så länge, eftersom jag har tenderat att ganska snabbt hitta kärleken på nytt håll när jag förlorat den på ett annat. men tiden har gått och jag är fantastiskt nöjd med att ha det som jag har det. det är bara jag och jag vet vad jag har. jag är fri att göra vad jag vill, när jag vill och med vem jag vill. det känns ganska fantastiskt när jag inser hur enanstående fint det livet är. i nuläget känner jag att jag inte riskerar vare sig hjärtesorg eller ödslad energi på någon kille som ändå inte bryr sig tillräckligt. jag ser ingen anledning att ge upp det här livet nu.

sen är det ju det där med att bli kär. som det är nu kan jag liksom inte ens se en skymt av förälskelsekänslor hos mig. alltså, som att jag inte kan bli ens dagskär i en låt. jag skrev om det för rätt länge sedan, att jag var konstant kär. sen skit samma om det var i en låt, en sak eller i en person. men nu: nej. ingenting. nada. zip. och hur gärna jag än vill leva mitt trivsamma och väldans trygga singelliv, så hade det ändå varit fint att få veta att jag kunde bli lite dagskär, bara för att få veta att jag kan.

så kommer vi fram till det totalt motsägelsefulla i allt och förklaringen är otroligt simpel. jag längtar efter att bli totalt swept away by love, helt galet fantastiskt kär, men jag vågar inte. jag är så livrädd för allt jag riskerar om jag faller och i synnerhet om jag ger mig in i något. men innan det här året är över ska jag prompt ha sänkt mina garden såpass att jag törs bli kär. sen bryr jag mig inte så hårt om det blir mer än bara en känsla hos mig, men jag ska våga falla. helt handlöst och utan skyddsnät, men med öppna ögon.

Kommentarer
Postat av: Bee

Klokt. Mycket klokt.

2010-01-09 @ 17:03:40
Postat av: Dee

Mycket bra tänkt. Är lite avis på dig å din inre resa. att det går så mycket framåt. själv känner jag att jag inte lärt mig ett skit. Måste nog ta tag i det där nån dag. =) Kram

2010-01-09 @ 18:12:48
Postat av: Linnea

Så fina och kloka ord. Jag tycker du är en bra bit på väg bara genom att ha kommit till insikt i det här, de flesta går bara runt och gnäller över att de är singel utan att förstå roten till problemet. Sen tror jag att när du väl träffar rätt då kommer du inte ens hinna tänka så vips ligger du där, och har fallit hejdlöst, och då kanske rädslan kommer lite i efterhand men då är du redan så kär att det överväger. En liten hypotes bara. Du är grym Annelie!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback