mitt hjärta längtar

mitt hjärta längtar galet mycket efter barn nu. lite så att det börjar bli dags att antingen dra till danmark eller adoptera. mest adoptera, tänker jag på. jag tror att det var nyheterna som triggade igång mig den här gången. see, i morse berättade den högst hjärtlösa blå idioten tobias om den fantastiska idén att skicka tillbaka barn som kommer utan föräldrar till sina hemland och låta dem bo på barnhem som den svenska regeringen bekostar. jag vill skjuta honom. så dumt. jag vet! de där barnen som kommer hit för att det är för eländigt i hemlandet, lämnar allt det trygga, för att förhoppningsvis få leva som barn ska leva mer (hur normal tillvaro det nu blir för ett barn när det ryckts från sina rötter. men jag menar, gör man det för att det är värt tryggheten och stabiliteten i ett nytt land talar väl det sitt tydliga språk.). i alla fall. de där barnen, de skickar vi tillbaka och visar att de är en enda belastning även här!
jag blir så äcklad! det är att behandla människor som om de vore boskap. så. jag vill adoptera ett par av de där barnen, ty de bor redan i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag håller helt med dig, snacka om att visa dom att "Här i perfekta Sverige vill vi inte ha sådana som dig, som kan kosta oss pengar" så vi fixar en billig lösning. På ett barnhem i ett land långt långt bort så slipper vi se problemet och kan istället ha det på ett fint papper att vi faktiskt hjälper till! Urk säger jag bara.

Postat av: Linnea

Jag håller helt med dig, snacka om att visa dom att "Här i perfekta Sverige vill vi inte ha sådana som dig, som kan kosta oss pengar" så vi fixar en billig lösning. På ett barnhem i ett land långt långt bort så slipper vi se problemet och kan istället ha det på ett fint papper att vi faktiskt hjälper till! Urk säger jag bara.

2010-03-26 @ 10:35:26
URL: http://linneaosd.blogg.se/
Postat av: Dee

vet att oavsett hur du får ett barn så vet jag att det får det väldigt bra. hade jag varit barn hade jag kunnat bli adopterad till dig! =) KRAAAM

2010-03-29 @ 16:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback