En muta värd att överväga

Efter jobbet for jag hem till Rydmans och käkade kladdkaka i deras trädgård. Solen sken och innan jag for hem hade jag hamnat på en filt jämte bror min och vi försökte uppdatera varandra om tillvaron. Jag tycker alltid att det är lite besvärligt, för så ofta tänker jag att "det här måste jag berätta för X", de senaste dagarna har X varit min bror, men när jag väl har chansen har jag helt glömt bort vad jag hade på hjärtat. Känns kanske lite väl ansträngt att komma dragandes med en lista med saker jag vill berätta för honom, när det i själva verket handlar om saker som att jag vill så och plantera så att jag har min egen kryddträdgård i sommar.

Det var en sak jag ville berätta, och det var det här med snusandet. (I allsin dar, jag har faktiskt inte tänkt så mycket på snus någon gång tidigare som jag gör nu, men jag törs säga att det är av förklarliga skäl.) Att bonnläppen, som han kallar mitt snusande jag, lägger ner skräpet. Sa att målet är att vara snusfri innan påsk, för det har det blivit. Jag har liksom insett att det är möjligt. Så sa svägerskan "Så bra! Då får du en present på onsdag!" Jag sa att jag nog hade tänkt mig innan påskafton. Då frestade hon med att det skulle vara en fin present om jag är snusfri på onsdag, och efter en kortare terapisession med min syster kom jag fram till att jag kan fixa det. Två prillor om dagen fram till på söndag, sen bara en om dagen måndag och tisdag. Onsdag kommer att vara min första snusfria dag. Smart, va? Jag har hållt mig till planen idag. Två prillor, varken mer eller mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback