Imponerad, frusterad och andra sinnesstämningar

Jag kom just på ett upplägg till middag. Tänk kyckling, kikärtor, honung, persilja, ris, lite, lite mjölk och du är ungefär var jag är i tanken nu.

Det är äntligen påsklov. Jag har hållt på och greja hela veckan, nästan. Städa ugnen, hålla hyfsat god ordning, fixa fram noter till långfredagsgudstjänsten, laga mat, baka bröd, baka bullar, och idag var det fixa en pallkrage, fast i pil och sätta kryddor däri. Har sått lite olika frön som det förhoppningsvis blir spenat, sallad och persilja av. Det ska bli fantastiskt att få äta hemodlad sallad om ett tag!


Tvättmaskinerna i husets gemensamma tvättstuga går för fullt, och det är mina grejer som snurrar för fullt däri. Har tvättat trasmattan som prydde min altan förra sommaren och ska göra så även i år (om Gud vill och vi får leva).


Bilen. Den är ett helt kapitel för sig själv, egentligen, men jag nöjer mig med två stycken och en lista. Jag är bäst på att lägga saker i bilen och sämst på att ta tillbaka saker in i lägenheten. Allvarligt talat. Att vinterdäcken låg där var inga konstigheter - pappa la in dem i baksätet igår efter att han hade bytt till sommardäcken åt mig - men bagaget... I mitt bagage hittade jag idag:


Mina stövlar
Ett par täckbyxor
3 tomma (tack och lov) matlådor
En mosad innebandyboll (från förra ägaren)
En halv dunk spolarvätska
Mina skridskor
Min fleece-jacka (undrade senast förra veckan var den hade tagit vägen)
En möglig, inplastad ostsmörgås
Syrrans cykelhjälm
Två tomma, svarta plastsäckar
Halva plastgrejen som normalt sett sitter under främre delen av en Mitsubishi Galant
Varningstriangeln
Raggsockar
Två par fingervantar


Nu är skuffen nästan helt tom, sånär som på spolarvätskan och varningstriangeln. Men alltså, fattar ni? Det hela är ju sinnessjukt! Imorgon ska jag ut till Bua och då ska jag passa på att dammsuga min bil, och därefter ska den aldrig mer bli så sunkig som den har varit fram till idag.


Var jag ville komma fram till var inte att berätta att jag är så värst flitig hela veckan lång (får finfrämmat på måndag, så jag känner lite att ordning i var vrå är en sak som hänger över mig), utan att jag minsann inte tänker vara duktig alls ikväll. Det enda jag ska göra är att laga och äta en god middag och hämta tvätten från tvättstugan. Mol allena, alltså. Och med det sagt, så vet jag inte om det är bättre eller sämre än att åka ut till Fredda Lajt. Måste vara mindre PRO med Fredda Lajt, eftersom det ändå innebär en social tillställning. Äh, va tusan. Ni kan kalla mig fredags-eremit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback