Lugnet efter stormen

Jag gillar verkligen när mina vänner kommer hem till mig. Visst trivs jag att vara hos dem också, men mitt hem är min borg, så är det bara. Den där strida strömmen av vänner som kommer och går ger mig en massa glädje, men också en massa inspiration att fixa och greja. Baka är liksom aldrig så roligt att göra som när jag har folk hemma. Det är nog bara städning som jag föredrar att göra i min ensamhet. Utöver det: Diska, tvätta, stryka, plantera om blommor... Jag bara gö r det, och trivs med det samtidigt.

I fredags var jag asocial och inte den mest spännande personen på jorden, kanske, men det var en skön kväll. Sov gott, vaknade utvilad, hann greja lite och sen, sen började det. Två rara på frukost, umgås, en timme för mig själv, kalas, biltvätt, lek med barn, krascha i en fåtölj efter tacos-middagen, kompisens dotter följer med mig hem och sover över för att vara med i söndagens badmintonturnering (fint, båda två, fastän att jag kom sist av damerna). Hem igen, fixa middag, äta middag, norskan hit, Jessica hem, norskans sambo hit, syrran hit, syrran går och lägger sig, jag bakar bullar, norskan och sambon åker hem, jag går och lägger mig bredvid syrran. 06.00: väckarn ringer och vi ska upp. Hon ska till jobbet och jag ska bara upp och hoppa (har påsklov). Frukost, och sju minuter senare slår dörren igen, bam!

Lugnet. Tystnaden. Dricka upp mitt te. Läsa Stinissen. Lyssna på ett av fjolårets sommarprat. Fundera. Planera för förmiddagsfika.

De här kontrasterna kombinerat är en rikedom. Utan det ena skulle det andra vara en sorg, utan det andra skulle det ena vara ett fängelse, men tillsammans blir det kryddor som gör livet så fint att leva. Jag är lyckligt lottad. Att säga något annat vore ren och skär lögn.

Kommentarer
Postat av: Emma Brissman

Det är så härligt att komma hem till dig! Man känner sig så välkommen! KRAM

Postat av: annelufs

Åh, gott att läsa! Alltid välkommen hit! (Vill du fila på engelskan kan du till exempel komma förbi på en kopp kaffe/te/juice i veckan!)

2011-04-19 @ 07:38:37
URL: http://annelufs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback