I'm not the classy kind

Lagom till senaste nyårsafton köpte jag en klänning, min första "lilla svarta". Nu är det bara det, att jag inte alls är "den lilla svarta"-typen. Jag känner mig alldeles för finklädd, oavsett sammanhang. Dock var det ett klipp och klänningen sitter som en smäck. Det vore direkt dumt att inte använda den. Så. Till saken. Jag tog på mig klänningen och storstädade lägenheten, sen var den nästan likställd med vilket par jeans som helst. Nåväl, det är inte arbetsdag-klass på den, men jag kan ha på mig den offentligt.

Imorgon ska jag på en födelsedagsfest med cocktail-tema. Klänningen ska bannemej på, och jag tar det ett kliv längre än så. Ett sidenband i håret. Samma sak där. Det känns för fint för mig. Lösning: ha sidenbandet i håret i skolan. Kände mig som en idiot i början på dagen, men mot slutet kändes det liksom lagom fint. Som jag. Redo för cocktailparty. Fast Conversen tänker jag ta mig tusan inte byta ut. Enough is enough.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Om jag minns rätt så köpte du väl en liten svart av mig för några år sedan? Jag kan missta mig, men jag vill åtminstone minnas att du provade klänningen i fråga och såg som alltid stunning ut!



Ha så jättetrevligt imorgon, puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback