Imorgon väcker ingen väckarklocka mig

Skolavslutningen är avklarad och det känns som att även jag har gått på sommarlov. Känns som, alltså. I själva verket har jag fyra arbetsdagar kvar, men det tänker jag inte bekymra mig över ett skvatt nu. Nej, det är nämligen så, att helgen är här och jag har i n g e n t i n g  planerat för helgen. Det är en sann ynnest, och för att råda bot på rådande trötthet ska jag vägra att ställa klockan på väckning imorgon. Jag får vakna när jag behagar göra så, helt enkelt. Sanningen är den att jag redan nu, 20.53, längtar efter att få krypa till kojs, men först en spelning på Sakura Thai. Har man sagt att man ska dit, så far man helt enkelt dit.

Kommentarer
Postat av: Em

Jag hade gjort vad som helst för att få känna känslan av att gå på sommarlov igen, det är en ljuvlig känsla. Somrig klänning, fika hemma som väntar, foto framför rhododendron.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback