Vem skulle du helst bjuda hem på teatime i hela världen?

on demand tillägnat världens bästa dee.

vem skulle jag helst bjuda hem på teatime i hela världen?

vansinnigt svår fråga, det där. för otroligt gärna skulle jag bjuda ner bee och dee, det är så självklart att det inte är klokt. samtidigt, om jag skulle få en rendez-vous med exakt vem jag vill i hela världen så skulle jag kunna tänka mig att skjuta upp den där dejten med paret i norr för att kanske sen få berätta om mötet för dem när vi väl ses.
så vilka är mina kandidater?


runar eldebo är en. han är säkerligen en ordentlig doldis för de flesta av er, men en av de bästa föreläsarna jag någonsin har hört. känns otroligt sund och trygg.

hanna hellström. ni vet, hon i morgonpasset i p3, hon som skriver krönikor åt dn och hon som har gett ut någon bok jag inte minns titeln på. den hanna skulle jag så gärna vilja bjuda hem på teatime och vi skulle sitta och prata och vi skulle uppskatta livet och det fina runtomkring. för det gör hanna, har jag fått för mig.

underbaraclara. för att hon är både jordnära och himmelsnära och får det att gå ihop så självklart. och hon är pysslig och bakig och sånt. jag tror vi skulle slänga i hop väldigt rara sju sorters kakor.

jamie oliver, och han skulle få berätta så mycket om ekologi och insikt om vart maten kommer ifrån tills det rök ur öronen på mig. och i allsin dar, som jag skulle vilja veta. nog är det säkert intressant att höra om alla hans resor och erfarenheter och så, men mest av allt vill jag hälsa på hans höns och kolla läget i hans trädgård. sen vill jag äta middag med hans familj.

barack obama. sen jag kollade på 7 pounds har jag ganska jätte-osökt kommit att tänka att barack obama är en genuint bra människa. jag vill ta reda på om det är så eller inte. teatime, mr. president?

min livskamrat. det är bara ett litet krux: jag har ingen aning om vem han är. jag vet inte ens om jag har träffat honom någon gång. jag skulle vilja bjuda hem honom på teatime, och det kommer säkert tids nog. bara inte idag. nåväl.


jag har samlat ihop 6 ganska vettiga kandidater, väldigt spontanihopslängda, ska jag ju säga att de är. men ändå. jag känner mig nöjd. jag skulle vilja bjuda hem var och en av dem på en kopp te, men mest av allt står det nog mellan clara och jamie.


rent spontant känner jag att det nog är jamie. men då har han nog många projekt på gång och jag är rädd att hans telefon skulle ringa stup i kvarten. det kanske det skulle göra med clara också, men jag tror att hon skulle kunna stänga av sin och säga att "nu är jag här". fast vad vet jag? jag skulle hemskt gärna dricka te med båda två, men kanske ändå att clara ligger närmast till hands idag. jag tror jag behöver någon att baka söta muffins med. eller schackrutor, för den delen.

Kommentarer
Postat av: Emma Brissman

Vilken oerhört spännande fråga! Och spännande kandidater du fått ihop. Vissa av dom skulle jag också vilja ha ett lugnt enskilt samtal med. Obama tex. Han verkar vara en sympatisk man och inger ett förtroende tycker jag. Skulle vara spännande att ha lite djupa diskussioner med honom och "pick his brain".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback